ایمپلنت دندان

ایمپلنت دقیقا همانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کند، به‌طوریکه فرد تفاوت آن را با دندان‌های طبیعی احساس نمی‌کند. به‌طور کلی می‌توان گفت که عمل ایمپلنت دندان توسط متخصص ایمپلنت، بهترین روش برای جایگزین کردن دندان‌های معیوب و از دست رفته است.

خدمات ایمپلنت دکتر رامتین صیحانی

علل انجام ایمپلنت دندان

جلوگیری از تحلیل استخوان فک
کمک به ادای صحیح کلمات
حفظ قدرت جویدن غذا
جلوگیری از کج شدن سایر دندان‌ها
حفظ حالت چهره
بهبود طرح لبخند

مزایای ایمپلنت دندان

افزایش زیبایی
سرعت بالا در کاشت
طول عمر بالا
حفظ سلامتی دهان و دندان
ثابت بودن ایمپلنت

01. کاشت ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟
فرآیند کاشت ممکن است بین ۱ تا ۲ ساعت طول بکشد اما کل پروسه‌ی کاشت دندان با ایمپلنت به‌طور میانگین بین ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد. یعنی از اولین روزی که قصد کاشت می‌کنید تا زمانیکه پروتز روی پایه قرار می‌گیرد، ممکن است تا ۶ ماه زمان نیاز باشد. اگر همه چیز خوب پیش برود می‌توان ایمپلنت فوری نیز کاشت که مدت زمان آن بسیار کمتر از ۶ ماه خواهد بود.
02. آیا فرآیند ایمپلنت دندان درد دارد؟
احساس درد و ناراحتی بعد از ایمپلنت دندان طبیعی است. بعد از ۳ تا ۵ ساعت بی‌حسی از بین می‌رود و احساس ناراحتی خواهید کرد. در حین انجام ایمپلنت هم کمی درد احساس می‌کنید که طبیعی بوده و معمولا بین ۶ تا ۱۰ روز پس از جراحی ادامه دارد.
03. آیا ایمپلنت دندان عفونت می‌کند؟
اگر از ایمپلنت دندان به‌درستی مراقبت نشود، می‌تواند دچار عفونت شود. در ادامه به چند موردی که از عوامل ایجاد عفونت هستند، اشاره شده است: مصرف دخانیات، بیماری‌های مثل دیابت، پوکی استخوان، شیمی درمانی، بیماری‌های لثه، دندان قروچه و …
04. آیا بیماران دیابتی می‌توانند ایمپلنت انجام دهند؟
به‌طور معمول کاشت ایمپلنت بیماران دیابتی در صورتی که بیماری دیابت آن‌ها کنترل شده باشد؛ مشکلی ایجاد نمی‌کند و درصد موفقیت کاشت ایمپلنت در این بیماران با افراد سالم یکسان است.
05. تفاوت ظاهری ایمپلنت و دندان مصنوعی چیست؟
ایمپلنت به شکلی ساخته شده که مثل دندان‌های طبیعی به نظر می‌رسد و طبیعی‌ترین گزینه برای پر کردن جای خالی دندان است، در حالی که دندان‌های مصنوعی گاها ممکن است تغییر رنگ دهند و یا حالت طبیعی دندان را از دست بدهند.
06. آیا ایمپلنت دندان سبب بوی بد دهان می‌شود؟
علت بوی بد دهان افرادی که ایمپلنت‌های دندانی دارند، ناشی از عفونت است. می‌توانید با مراجعه به دندانپزشک مشکل پیش آمده را رفع کنید.